22 grudnia 2012

Jasełka szkolne

       Tradycją w naszej szkole jest organizowanie przedstawienia Jasełkowego w ostatnim dniu, przed przerwą świąteczną. W tym roku przygotowali je uczniowie pod kierunkiem księdza Pawła Szchane i sprawiły, że na twarzach zgromadzonej publiczności zawitał radosny uśmiech. Starsi koledzy przedstawili współczesne jasełka, w których starali się odpowiedzieć na pytanie, co by było, gdyby Jezus narodził się dzisiaj. Swoim występem uczniowie wprowadzili wszystkich w typowo świąteczny nastrój.
        Młodzi artyści z wielkim przejęciem prezentowali swoje role. Trzeba przyznać, że dzieci wykazały się naturalnym profesjonalizmem. Nie było widać u nich tremy, a świąteczny repertuar odtwarzały z ogromnym zaangażowaniem i przejęciem.

Następnie w salach odbyły się wigilie klasowe z wychowawcami. W atmosferze pełnej miłości i życzliwości nastąpiło dzielenie się opłatkiem i wzajemne składanie życzeń. Jak nakazuje tradycja na klasowych ławkach nie zabrakło wigilijnych potraw i dekoracji.





6 grudnia 2012

Szkolny Konkurs Recytatorski



Dnia 27 listopada 2012 roku o godz. 1000, w bibliotece Szkoły Podstawowej w Bolkowie, odbył się Szkolny Konkurs Recytatorski „Cztery pory roku” dla uczniów klas I-III.

W konkursie wzięło udział 27 uczniów:

-          kl. I – 9 osób (kl. 1a: Patrycja Stankowiak, Malwina Gancarczyk i Viktoria Gierasimowicz; kl.1b: Wiktoria Kolano, Ola Kapłun i Ala Łopat, kl.1c: Lena Wasilewska, Kornel Płaszewski i Roksana Czachurska);

-          kl. II –9 osób (kl.2a: Wiktoria Andreasik, Michał Dziedzc i Brajan Bzowy, kl.2b: Hania Zym, Wiktoria Sabat i Malwina Jankowska, kl.2c: Zuzia Bednarska, Jakub Drabiński i Wiktoria Łokaj);

-          kl. III – 9 osób (kl. 3a: Marcelina Panasiewicz, Oliwier Kruk i Natalia Świderska, kl.3b: Zuzia Madurska, Weronika Góra i Mateusz Morys, kl. 3c: Jakub Szywała, Ola Daszkiewicz i Nikola Fotyfa). 

Uczniowie biorący udział w konkursie, zajęli pierwsze trzy miejsca w etapie klasowym i zostali zakwalifikowani do etapu szkolnego.

CELE KONKURSU: - poznanie poezji dziecięcej o tematyce czterech pór roku,
- rozwijanie zainteresowań literackich i zdolności recytatorskich,
- kształtowanie kultury żywego słowa,
- zachęcanie uczniów do aktywnego uczestnictwa w życiu szkoły,
- integracja uczniów klas I-III.

Uczniowie oceniani byli w trzech kategoriach:

                                                 I.      Kategoria klas pierwszych
                                               II.      Kategoria klas drugich
                                             III.      Kategoria klas trzecich

Komisja dokonywała oceny wg następujących kryteriów:

q       Kultura słowa 1-5 pkt. – bezbłędna recytacja, płynność recytacji, poprawna wymowa głosek, prawidłowe akcentowanie wyrazów i zdań.
q       Dobór tekstu 1-5 pkt. – dobór wiersza zgodny z  tematyką konkursu, długość i stopień trudności wiersza.
q       Interpretacja tekstu 1-5 pkt. – prawidłowe stosowanie pauz i znaków interpunkcyjnych, poprawna modulacja głosu, mimika twarzy.
q       Ogólny wyraz artystyczny 1-5 pkt. – sposób zachowania się w trakcie recytacji, barwa głosu, ogólne wrażenie na słuchaczu.
organizatorzy: p. Beata Szydłowska
p. Aleksandra Wójciak